مقالات آرشیو خبر ها
8 رکوردار یوونتوس در سال 2015

8 رکوردار یوونتوس در سال 2015

یوونتوس دات کام آمار سال فوق العاده ی 2015 را با دقت شکافته و بازیکنانی که در 8 دسته ی جداگانه صاحبه رکورد شده اند را بررسی کرده است.

2015 تا سالها درقلب و ذهن هواداران یوونتوس خواهد ماند. چهارمین اسکودتوی پیاپی ، دهمین کوپا ایتالیا و هفتمین سوپرکاپ ایتالیا ، جایگاهی شکوهمند در ویترین افتخارات پیدا کردند، در حالیکه صعود دراماتیک یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان در برلین و ریکاوری از یک شروع ضعیف در فصل پیش رو ، روحیه ی باورنکردنی مردان سیاه و سپیدپوش تورینی را به نمایش گذاشت.

اگر چه گروه بازیکنان به طور کلی به خاطر تلاش چشمگیرشان تمجید شدند ، چه افرادی از لحاظ آماری بهتر از بقیه بوده اند؟ کدام یک از این ۸ نفر قرار است ما را شگفت زده کنند؟

یوونتوس دات کام امار فردی هشت بازیکن یووه را در این دسته بندی ها قرار داده است : 1- تعداد بازی 2- پاس صحیح 3- تعداد شوت 4- گل زده 5-  ریکاوری توپ 6- سیو 7- سانتر دریافتی 8- درصد گل زد

#نگهبان
سال 2015 برای جانلوییجی بوفون خارق العاده بوده است ، او 15 بار در سری آ‌ کلین شیت کرد و 20 امین سالگرد شروع بازی اش در سری آ را جشن گرفت.کاپیتان تا به این جای سری آ 50 سیو داشته و از رکورد الساندرو دلپیرو در میزان دقایق حضور در زمین برای پیراهن یووه عبور کرده و در ماه نوامبربا شکستن رکورد گائتانو شیره آ‌، پشت سر مهاجم افسانه ای بانوی پیر از لحاظ تعداد بازی قرار گرفته است.

#شاهزاده
بازگشت کلودیو مارکیزیو به قلب خط میانی بیانکونری بدون شک یکی از فاکتورهای مهم تجدید حیات تیم بعد از شروع ضعیف در فصل جاری بوده است ، در حالیکه واژه ی تجدید حیات را در جمله ی قبل استفاده کردیم ، شاید برای یک هافبک ریکاوری انتخاب مناسب تری باشد ، با توجه به توانایی ممتازش در قطع کردن حمله های حریف و بردن تیم از فاز دفاع به حمله ، او پارسال 343 بار توپ را برای راه راه پوشان تورینی پس گرفت.و یک دلیل واضح تر برای تاثیر مارکیزیو بر تیم ، وقتی است که رکورد تیم در تمامی رقابت ها بعد از بازگشت او از مصدومیت را بررسی می کنیم : 11 پیروزی ، 4 تساوی و تنها یک شکست.#کلید

#همیشه_حاضر
لئوناردو بونوچی ، یکی از بنیان های حیاتی چهار اسکودتوی پیاپی یوونتوس و یکی از مهره های اساسی خط دفاعی که به دنبال تاریخ سازی برای کسب پنجمین اسکودتوی پیاپی است.لئو که فصل گذشته بیش از هر بازیکنی برای یووه به میدان رفته بود ، این فصل هم به یکی از مهره ای مورد اعتماد ماسیمیلیانو الگری تبدیل شده است ، 23 بازی به عنوان مهره ی ثابت و 1 بازی به عنوان یار تعویضی ، در فصل جاری او توانسته 898 پاس صحیح ارسال کند ( بیشتر از هر بازیکن دیگری در تیم ) ، امسال به همراه سالهای 2011 و 2014 ، بهترین سالهای مدافع میانی از لحاظ تعداد گل های زده (4 گل ) بوده است ، که هر سه گل در بازیهای بسیار مهم برابر میلان ، فیورنتینا و لاتزیو به ثمر رسیده است که به پیروزی مردان تورینی منجر شده است.

#مهاجم
مشترکا در کنار کارلوس توز مهاجم سابق یوونتوس ، آلوارو موراتا در سال 2015، 4 گل به ثمر رساند،در فصل جاری ، شاهد ادامه ی راه فصل قبل مرد اسپانیایی مان در لیگ قهرمانان بود، او در لیگ قهرمانان فرم خوب خود حفظ کرده و برابر منچسترسیتی و سویا گلزنی کرده.او در این فصل با 5 پاس گل ، تنها 2 پاس گل کمتر از فصل گذشته داده ، در حالیکه به اندازه ی نصف آن مدت به میدان رقته است.

#دقیق_الشوت
مدافع های حریف یادتان باشد ، پوگبا در کفش هاش گل پنهان کرده!

ذو گل در 2012، 8 گل در 2013 ، 6 گل در 2014 و 10 گل در 2015 ، نشان می دهد که بازیکن فرانسوی در یک سوم منتهی به دروازه هر سال دقیق تر می شود ، بیشتر هم به خاطر توانایی اش برای پیدا کردن موقعیت شوتزنی است و در سال 2015 ، 116 بار شانس خود را برای گلزنی از این طریق امتحان کرده است ، که بالاترین عدد بین همه ی بازیکنان یووه در سال 2015 می باشد.اما فقط چشم به گلزنی پل نیست که پوگبا را به یکی از کلیدی ترین یاران سیاه و سفید تبدیل کرده است ، از ماه اگوست ، او تا به حال 26 تکل ، 120 ریکاوری توپ و 23 شانس گل برای دیگر هم ، تیمی هایش ایجاد کرده است ، تنها دیبالا و کوادرادو از این نظر جلوتر از الماس سیاه تورین هستند.

#سانترشاه
یک شروع دراماتیک برای دوران حرفه ای دیبالا در پیراهن سیاه و سفید ، 10 گل ، 24 بازی در تمامی رقابت ها ، او بهتیرن گلزن تیم تا این جای رقابت هاست.گرچه گل های درخشانش ، توجه همه را به خود جلب کرده ، خیلی چیزهای دیگر در بازی این ستاره ی آرژانتینی وجود دارد که دروازبانان حریف را به وحشت می اندازد.در سال 2015 ، او 120 سانتر انجام داده ، یکی از خوشایندترین ابعاد بازیش برای مانژوکیچ ، موراتا و زازا. تا به اینجای فصل ، پائولو ، پشت سر پوگبا از لحاظ تعداد شوت هایش به سمت دروازه قرار دارد ، در حالیکه از لحاظ ظربات در چارچوب و شانس های گلزنی اول است

#درنده
به محض امدنش به تیم ، قدرت گلزنی مانژوکیچ باعث شده ماریو قلب های عاشقان بانوی پیر را تسخیر کند.هیچ یک از بازیکنان اصلی تیم ، بیشتر از این کرد کروات در گلزنی بهینه نبوده اند.9 گل در 18 بازی نشان می دهد که چه نقش مهمی در صعود یووه از مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان و همچنین جدول سری آ داشته است.

#تمام_عیار
هافبک همه کاره ی ما سیمونه پادوین که اغلب توسط ماسیمیلیانو الگری تمجید می شود ، با عملکرد آماری اش مهر تاییدی به حرف های مربی اهل لیورنو زده است.دقت او در پاس دادن ، که نشان می دهد او از لحاظ تعداد پاس صحیح بالاتر از هر کسی در تیم قرار دارد. در بازی یوونتوس و مالمو در فصل گذشته او آمار 100% پاس صحیح را از آن خود کرده بود.

Teamwork makes the dream work
81 امتیاز کسب شده توسط بانوی پیر در سال 2015 ، او را تنها بعد از PSG ، بارسلونا و رئال مادرید ( به ترتیب با 96 ، 91 و 86 امتیاز) ، چهارمین تیم در بین 5 لیگ معتبر اروپایی قرار می دهد.13 بازی بدون شکست در سری آ‌ از ژانویه تا اوریل ، بهترین دفاع سری آ‌در سال 2015 با 31 گل خورده و 15 کلین شیت ( 25 کلین شیت در تمامی رقابت ها)


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: